perjantai 31. elokuuta 2018

Paluu "arkeen"

Paluu ararke, mitä se sitten meinaakaan. Perustin blogin edellisen äitiyslomani aikoihin. Silloin oli aikaa neuloa ja kirjoittaa blogia. Nyt on eletty hulina-arkea vuorotyön ja perhearjen yhdistymisen myötä. Neulominen on (valitettavasti) ollut toissijaista. Kuluneen kesän aikana olen päässyt jälleen neulomaan enemmän, ajan kanssa ja hyvällä omalla tunnolla. Olen neulonut rannalla, olen neulonut iltaisin lapsen nukahdettua ja olen neulonut sohvalla selällään lapsen leikkejä katsellessa. Uusi äitiysloma on alkanut ja "arki palannut".


Arki on alkanut myös metsästyskauden alettua. Se tarkoittaa varusteiden päivitystä. Mieheni osti uudet kengät, joihin piti luonnollisestikin saada sopivat sukat. Hän oli hankkinut langaksi itsekehrättyä koirankarvalankaa (newfoundlandinkoira +lammas + keinokuitu), joka vastasi paksuudeltaan n. Novitan Isoveljeä.

Siitäpä siis sukat tulemaan. 14s/puikko (puikot nro 5 minun käsialalla) ja Isoveljen oranssi varteen. 50 kerrosta 1o 1n resoria, jonka jälkeen sileää 20 kerrosta. Tämän jälkeen kavensi  joka 10.kerroksella 2 silmukkaa pois työn takana, kunnes puikoilla oli jäljellä 12 silmukkaa.
Kantapää ja terä jalan mukaisesti. Sädekavennuksella viimeistelyt.

Niistä tuli aika kivat, vaikka itse sanonkin.







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti